Sponsorluk Kavramı Nedir?

14 Mayıs 2021
Sponsorluk Kavramı Nedir?

Sponsorluk Kavramı Nedir?

Sponsorluk; kurumlar, markalar ile pazarlama, satış ve iletişim faaliyetlerine olumlu etki edebilecek, diğer markalarla, organizasyonlarla veya şahıs arasında yapılmış, karşılıklı avantaj sağlayacak bir iş geliştirme çalışmasıdır. Sponsorluk her iki tarafın, etki ağlarını geliştirmek amacı ile yapılan bir güç birliğidir. Amaç optimum faydanın her iki tarafın lehine büyütülmesidir.

Sponsorluk bir markanın, hedef kitlesine ve/veya daha geniş kitlelere, hızlı ulaşmasını sağlayan, markasının algısını da kitlelere daha kuvvetli yerleşmesini sağlayan en etkili çarpandır.

Sponsorluk Ne Işe Yarar, Marka Neden Sponsorluk Çalışması Yapar? 

  • Kurum kimliğinin tanınmasını, yerleşmesini, pekişmesini sağlar
. Kurum imajını güçlendirir
. Kurum kültürünü geliştirir
. Kurum içi ve dışı iletişim ağını kuvvetlendirir
. Kurum çalışanlarının sadakatlerini arttırır, ki kurum çalışanı da markanın tüketicisidir
.
  • Kuruluşun ismini farklı hedef kitlelerine duyurur
. Yeni bir ürün tanıtacaksa, tüketicisine marka deneyimi ile ürünün piyasaya yerleşmesini sağlar
. Satışlarının artmasını destekler
.
  • Sponsorluklar; kuruluşların kurum ve ürün imajını desteklemek, kurumsal kimliği yerleştirmek, hedef kitlede etkili marka algısı ve anlayışı oluşturmak gibi nedenlerle, pazarlama, satış ve iletişim yöntemlerinde bir kaldıraç etkisi yaratmaktadır. Gidecekleri yöne daha hızlı, az maliyetli ve daha geniş kitlelere ulaşarak giderler.


 Günümüzde marka bilinirliğinden ziyade artık marka deneyimi daha etkili. Tüketici artık reklamlarda gördüklerinden değil, markayı deneyimlemekten etkileniyor. İnsanlar her şeyi unutur ama hissettiklerini unutmazlar. Tüketicinin ürünü olumlu olarak deneyimlemesi, marka için direkt satış olarak yansıması da demek oluyor. Marka kendi yol haritasını belirleyerek, hangi kitleye, nasıl, nerede, ne zaman, ne şekilde yapacağını netleştirerek yıllık pazarlama stratejisini belirler. Ölçümlemesini de bu yol haritasına göre geliştirir.

  • Bir diğer önemli konu ise markanın hedef kitlesi ile sponsor olduğu çalışma, etkinlik, faaliyet örtüşüyor mu? Bu iş birliğinde hedef kitlesine yeni kişiler eklemesi, marka sevgi değerini artırabilmesi de sponsorluk sonucunu olumlu etkiler. Son dönemde dijital ve sosyal medyanın büyümesi ile sponsorluk ölçümlemesinde yeni bir parametre oluştu. Başta gençler olmak üzere tüm hedef kitleler sosyal medyada mutlu oldukları, iyi bir deneyim yaşadıkları anları paylaşıyorlar. Bu anlamda markaların doğru sponsorluk kullanımları da sosyal medyada çarpan etkisi yaratıyor. Üzerine medya satın alma değeri de eklendiğinde, tüm bu ölçümlemeler sonucunda sponsorluk geri dönüşümü, ROI (Return on Investment) değeri ortaya çıkıyor.

Sponsorluk; yardım yapma ve iyilik etme felsefesine dayanmamaktadır, yapılan yatırım ya da katkının, maddi kazanç olarak geri dönüşümü hesap edilmektedir.
 Sponsorluk ayrıca markalara daha düşük maliyet ile daha yüksek volüm ile kitlelere de ulaşmasını sağlar. Bir markanın tek başına yapacağı bir faaliyet, etkinlik, bir pazarlama çalışmasının maliyeti dönemsel veya yıllık bütçelerinde yüksek bir rakam olarak yer almaktadır. Bu rakamı farklı etkinlik ve faaliyetlere büyük, orta ve küçük ölçekli sponsorluklara böldüklerinde, hem kendi hedef kitlelerine birden fazla pazarlama faaliyeti ile karşılarına çıkmış oluyorlar, hem farklı hedef kitlelere sponsor oldukları faaliyet ile ulaşarak, deneyimlenme şansı yakalıyorlar hem kurum imajını kuvvetlendirmiş, hem de satış faaliyetleri ağlarını genişletmiş oluyorlar. Harcadıkları bütçenin geri dönüşünü en maksimum fayda ile kazanıyorlar.


2020 yılında kurmuş olduğumuz we-link-you ile de, hayalini gerçeğe dönüştürmek isteyen kişiler, fikirler ve projeler ile onlara sponsor olabilecek doğru markaları buluşturan bir online platform yarattık. Çift taraflı kazanç mekanizmasını kendine baz almış bir platform olarak hem markaların hem de projelerin birbirleriyle doğru yerde, doğru zamanda, doğru kişilerle buluşması ve iş birliği kurması için köprü oluyoruz. Her şeyin hızlandığı, değiştiği ve dijitalleştiği yeni dünyada, projenize uygun sponsor markalara hızlıca ulaşmak veya markanıza katma değer sağlayacak bir çok projeyi tek bir tıklama ile değerlendirmek we-link-you dijital sponsorluk platformu ile hem kolay hem güvenli hem de hızlı bir hale geliyor.

Yazar Hakkında
Tuğba Parlak
we-link-you
Co-founder

we-link-you Co-founder

PAYLAŞ